עיריית רמת-גן הודיעה היום (3.8.08) כי היא מבטלת את תוכניתה להקמת חניון “תת-קרקעי” בגן הקופים “לאור הרגישות הרבה סביב הנושא, התנגדות התושבים לתוכנית, וההשקעה הכספית הנדרשת להקמת החניון”. מההודעה עולה שהעירייה הקצתה כבר סכום של 8 מליון ₪ למימון בניית החניון ושסכום זה יופנה עתה לעניינים אחרים. העירייה הודיעה גם כי היא משלימה בימים אלה “עבודות שדרוג ושיקום הגן בהשקעה של כ-300,000 ₪ הכוללות החלפת מתקני המשחקים למתקנים חדשים באישור מכון התקנים, יציקת משטח גומי,שתילת צמחיה, גידור שטח הגינון.” (לקריאת הודעת העירייה לחץ כאן)

ועד תושבי שכונת גן הקופים שמנהל כבר למעלה משנה מאבק ציבורי עיקש נגד תוכנית החניון בגן הקופים קבל את הודעת העירייה בשביעות רצון. יחד עם זאת, הועד מבקש להדגיש שהמאבק לא הסתיים: “החלטת עיריית רמת-גן היא ניצחון גדול לכל מי ששמירת איכות החיים במרכז האורבאני חשובה לו. יחד עם זאת, יש לזכור שהעירייה יזמה את תוכנית החניון בגן הקופים כפתרון לבעיות החניה שעלול לגרום בניין בן 40 דירות מעל קומה מסחרית הנבנה בסמוך לגן הקופים (בארלוזורוב 36) בסטייה מהיתר וללא מרתף חניה, והמאבק לא יסתיים עד שלא יובטח שצורכי החנייה של בניין זה יבואו על סיפוקם המלא בתחומי המגרש ולא על חשבון הציבור.” כמו כן, מקווה הועד שבנוסף לשדרוג פסגת גן הקופים (עליה הוא מברך) תאמץ העירייה את התוכנית של החברה להגנת הטבע להפיכת גן הקופים על מדרונותיו וערכי הטבע הייחודיים שלו לאתר טבע עירוני.

גן הקופים (ששמו הרשמי הוא “גן שאול”) הינו אחד הגנים ההיסטוריים החשובים ברמת-גן שנחנך לפני 70 שנה וממוקם על אחת מ- 4 גבעות הכורכר שבמרכזה של העיר. בגן ערכי טבע חשובים שכן שרד בו מסלע הכורכר האופייני למישור החוף וחלק מהצמחייה, וכן מבנים ייחודיים של טראסות. הגן הוא אחד מסמליה המובהקים של רמת-גן והוא מוכר ואהוב על רבים. לכן, כשפתחו תושבי שכונת גן הקופים אתר אינטרנט לניהול המאבק, נרשמו באתר הודעות תמיכה לא רק של תושבי רמת-גן אלא גם של רמת-גנים לשעבר הגרים ברחבי הארץ וברחבי העולם ואשר גן הקופים מהווה חלק חשוב מזיכרונות ילדותם. הועד מבקש להודות לאלפי האנשים שהביעו הזדהות עם מאבק התושבים והוא מבקש להודיע שהוא מתכוון לערוך לפני החגים הפנינג הזדהות ותמיכה בשימורו וטיפוחו של גן הקופים. זהו ציון דרך חשוב במאבק גם אם עדיין לא הגענו לסוף הדרך.