גם ההליכים בעניינו של צבי בר לא משפיעים על התהנהגותו במועצה. להלן הכתבה של נועם דביר מ ynet שמסקר את הישיבה מיום חמישי האחרון.

למה השליך צבי בר שקדים על חבר מועצה?

לחברת סיעתו עליזה בורגר קרא "שקרנית", על רועי ברזילי אמר: "אתה אומלל", את האופוזיציונר יהודה סגל כינה "נחש", ולשיא הגיעו הדברים כשהשליך שקדים על דוד מנחם

ישיבת מועצת עיריית רמת גן שהתקיימה ביום חמישי האחרון תיכנס לדפי ההיסטוריה של העיר. לא בגלל החלטה מרחיקת לכת או יוזמה חדשה של ראש העירייה, אלא בגלל התנהגותו המבישה והתבטאויותיו החריגות ששוב חצו גבולות.

צבי בר, המוכר כמי שהפתיל שלו קצר, חרג בישיבה האחרונה מכל מה שנראה עד היום במועצת העיר. המהומה החלה כאשר האופוזיציונר יהודה סגל דיבר על מינהל תקין בעירייה. "אנחנו כאופוזיציה לא נוכל לקחת ממך את הדברים הטובים שעשית, אבל לדאבוני לא הורדת את נעלי הצנחנים האדומות שלך מהבוידעם, כדברי בוגי", אמר.

צבי בר שאל את סגל למה בדיוק הוא מתכוון, וחבר המועצה הזכיר לו את נאומו של הרמטכ"ל לשעבר בוגי יעלון ב־2005 שבו אמר: "כששאלו אותי למה אני מסתובב עם נעליים גבוהות בקריה, אמרתי שזה בגלל הנחשים".

בר, לשעבר סגן מפקד חטיבת הצנחנים, עצר את סגל ואמר: "אני אגיד לך מה ההבדל בינו לביני, אני חוסנתי מנחשים כמוך".

סגל המשיך לבקר את התנהלות העירייה. הוא ביקר את חברי הקואליציה שלא רכשו כרטיסים לאירוע עירוני. בר עקץ אותו ואמר לסובבים אותו: "אם הוא שילם, אני קופץ ממגדל שלום".

כשחבר המועצה מש"ס דוד מנחם החל לשאת את נאומו, החליט בר שזה הזמן לעשות שימוש בכיבוד הקל שמוגש למשתתפים. בר, אם במעשה קונדס ואם לאו, החליט להשליך שקדים לעברו. מנחם בירך: "בורא פרי העץ", ובר עקץ: "מצאתי שיטה שישתוק". המשתתפים פרצו בצחוק.

כאשר הגיעו בדיון לסעיף העוסק בשינויים בהרכב האסיפה הכללית והדירקטוריון של מפעלי בית עמנואל, טען חבר המועצה רועי ברזילי ששינוי מחייב דיון. בר טען שהכול נעשה כדת וכדין והטונים עלו.

חברי האופוזיציה קראו שלא להצביע כיוון שהדבר אינו חוקי. כשברזילי, עד לא מכבר חבר קואליציה, אמר שהוא דורש שינוי של התקנון, תקף אותו ראש

העירייה: "שנתיים לא העלית דגיג". ברזילי הגיב: "חבל לך על הזמן כמה זה יעלה לך עכשיו, יש לי שנתיים להעלות חצי עולם". בר: "אל תאיים עליי, אומלל, אתה אומלל, צעיר אומלל".

בהמשך דנו החברים במינויים חדשים של בר במפעלי בית עמנואל. על הפרק עמדה החלפת יושבת ראש הדירקטוריון עליזה בורגר בדני גולדשטיין. "אין פה כלום נגד עליזה", אמר בר, "לנו יש צרכים של הסיעה. זה היה בהסכמתה, היום היא נפרדה מבית עמנואל".

בורגר בחרה להקריא הודעה: "פנה אליי ראש העירייה וביקש ממני להתפטר מתפקידי, מאחר שסירבתי הודיע לי שאני מפוטרת". בר צעק: "שקרנית!", ובורגר זעמה: "אני לא שקרנית". בר חזר שוב תוך הדגשה: "שק־רנית". בהמשך אמר: "אני חוזר בי מ’שקרנית’ אבל זה שקר, יכול להיות שלעליזה כואב".

בורגר, אמת או שקר?

"ביום שישי קיבלתי זר פרחים ענק עם בקשת סליחה מראש העירייה. עם זאת גיליתי שהוא לא רק הוציא אותי מתפקיד יושבת הראש אלא בכלל מהדירקטוריון. הוא רוצה את השליטה בידיים שלו ושיעשו מה שהוא אומר".

יהודה סגל סירב להגיב.

ברזילי מסר: "בר אינו מסוגל לקבל ביקורת עניינית ולהגיב לגופו של עניין, משכך, כל שנותר בידו, להגיב לגופו של אדם".

מהעירייה נמסר: "צר לנו כי חבר המועצה רועי ברזילי בוחר להשתלח בראש העיר ושכח כי רק לאחרונה פעל מתוך הקואליציה. בנוגע לעליזה בורגר, ראש העיר התנצל במהלך הישיבה על האמירה שפגעה בבורגר והסביר כי בדיונים פנימיים שנערכו מטעם הסיעה הסכימה בורגר להתפטר, ואף הודיעה על כך לעובדים מוקדם יותר בהרמת כוסית שנערכה במפעלי בית עמנואל".