להלן עמדה שפרסם חבר המועצה ישראל זינגר ב mynet ב 20.3.12.

החטא ועונשו

 

אתמול (שני) פורסם כי פרקליטות המדינה ביקשה מבית המשפט העליון להורות על ביטול בדיעבד של אישורי הבניה שניתנו שלא כדין לפרויקט בית ליראור על ידי ראש עיריית רמת גן, צבי בר. מדובר בעמדה יוצאת דופן של המדינה, אשר בעבר נמנעה מלבקש ביטול אחורה של אישורי בניה שניתנו לפרויקטים שלא כדין. כך לא בוטלו בדיעבד אישורי הבניה של הבית ברחוב כרמיה. גם אישורי הבניה של פרויקט הולילנד לא בוטלו אלא שונו חלקית, וזאת משום שמדובר היה במבנים שבנייתם הסתיימה כבר.

זה הזכיר לי את הסאגה שעוברים תושבי אזור "גן הקופים", בגלל הבניין ברחוב ארלוזורוב 36. לפני מספר שנים, כשתושבי האזור הביאו את העניין לידיעתי הבנייה הייתה כבר בעיצומה. הצעתי להם פתרון מעשי: לפנות לעירייה, כדי שזו תגביל את מספר הדירות בבניין למקסימום 20, ושקומת הקרקע תשמש לחניה ולא לחנויות ומסחר.

התושבים פנו אז לראש העיר, ולמרות ההבטחות הרבות שקיבלו, העירייה לא הפריעה ליזמים להשלים את הבניין שעומד כיום, ובו 41 דירות, ללא חניה. אגב, בהתייעצות עם גורמים מקצועיים, בעירייה ואחרים, התברר כי אכן זהו פתרון מעשי.

כעת, עומד הבניין כ"פיל לבן", בגין איסור אכלוס וכבוד בית המשפט המחוזי כבר אמר את דברו בנושא זה מספר פעמים. כמו כן, הועדה המחוזית נטלה לעצמה את סמכויות הועדה המקומית לטיפול בבניין הנ"ל לאור השערורייה שהתרחשה לנגד עינינו בשנים האחרונות.

כשנשאל לגבי בניין זה ביום עיון לחברי מועצות שנערך לפני כשנה, התבטא עו"ד חובב ארצי – מנהל המחלקה לאכיפת דיני מקרקעין בפרקליטות המדינה, כי אין להכשיר את השרץ וכי היו מקרים דומים שנאלצו להרוס מבנים קיימים.

לכן, במידה ובית המשפט יורה להרוס את הבניין, הצעתי היא כי העירייה תסייע לאזרחים תמימים שרכשו דירות לתבוע את היזמים ו/או את מי שהטעה אותם בעירייה, מחלקת הדרכים של עיריית רמת גן תקים על שטח המגרש אי תנועה, שיאפשר פניה ימינה ללא צורך בעצירה, אלא תוך כדי השתלבות בתנועה וביתרת השטח שיתפנה תוקם גינה ציבורית קטנה, לרווחת כל התושבים והשכנים שסבלו מספר שנים בגלל פרויקט שערורייתי זה