בית המשפט לעניינים מקומיים (השופט אריה אטיאס) נענה לבקשת הפרקליטות והציא צו המפסיק את העבודות ואוסר השימוש בבניין הנבנה בארלוזורוב 36. צו זה מונע  כל עבודה בבנין ו/או איכלוס עד להודעה חדשה. למעשה מדובר בצו שאותו ביקשנו שתוציא העיריה כבר לפני למעלה משנה ורק כעת לאחר מאבק נחוש של התושבים ובזכות בקשה נחרצת ומנומקת של הפרקליטות הושג ההישג. אין ספק שזהו נצחון חשוב מאד במאבק שלנו להסדרת בעית החנייה בארלוזורוב 36 ובהחלט ניתן לראות את האור בקצה המנהרה, אולם עדיין המאבק לא תם.
 
השלבים הבאים הצפויים:
  • החלטת ועדת הערר על ערר היזמים.
  • הגשת כתב אישום מתוקן (ככל הנראה) כנגד יזמי הבנין ע"י הפרקליטות.
להלן כמה דגשים מהחלטת השופט כפי שכתב עו"ד עפר לרינמן המייצג אותנו במאבק:
 
על פרשנותה של העירייה, כאילו הותרת קיר אחד במבנה כשכל שאר חלקי בניין הבאוהאוס נהרס נחשבת כהותרת הבניין על כנו, כותב השופט כי זו "פרשנות מאולצת חסרת הגיון שאינה מתיישבת עם תכלית התכנית".
 
על המשך הבנייה לאחר שנהרס בניין הבאוהאוס הישן כותב השופט כי "משהגעתי למסקנה כי יש לראות במצב שנוצר הריסת בניין הבאוהאוס,
הרי שהמשיב היה צריך לעבור למימוש המסלול החלופי הקבוע בתכנית, ועל כן המשך הבנייה במקום על פי המסלול העיקרי הינה בבחינת בניה בניגוד לתכנית ו/או ללא היתר. על כן לכאורה על פני הדברים ישנה בפני עבירה על הוראות החוק".
 
בסכמו את הדברים מבקר השופט אטיאס את התנהלות העירייה, ובכלל זה את הרעיון (שנגנז בינתיים) להקים חנייה עבור הבניין על חשבון גן-הקופים הסמוך: "הרשות התנהלה מבלי לתת משקל ראוי לשמירה על שלטון החוק ושמירה על האינטרס הציבורי בכללותו. הרשות במקרה דנן ניהלה מו"מ עם המשיב בנסיון למצוא פתרון פרקטי לבעיית החנייה באיזור, אלא שהפתרון צריך להמצא במסגרת החוק וכל עוד הבניין מוקם בניגוד לתכנית ו/או ללא היתר יש בפנינו מצב של "הכשרת השרץ" שלא כדין.
 
לאור כל האמור אני נעתר לבקשה ומורה בזאת על הפסקת העבודות במקרקעין הנדונים ואוסר על שימוש במבנה".