ביום שישי 19.9.08 בשעה 14:00 עורכים ועד תושבי שכונת גן הקופים בשיתוף עם החברה להגנת הטבע קהילת תל אביב יפו והסביבה הפנינג משפחתי בגן הקופים לציון ניצחון התושבים במאבק נגד החניון בגן ולמען הצלת שאר הגנים ההיסטוריים בלב רמת-גן. כמקובל, במקביל לפנייתם להוצאת רישיון משטרתי כחוק, יידעו המארגנים גם את מנכ"ל העירייה לגבי תוכניתם. לתדהמתם, הודיע להם מנכ"ל העירייה ש"העירייה אינה מאשרת" את בקשתם, וזאת ללא כל נימוק או הסבר.

עו"ד לרינמן שמייצג את תושבי שכונת גן הקופים במאבקם חיווה את דעתו שאין כל צורך באישור העירייה לצורך האירוע המתוכנן שכן על פי פקודת המשטרה "אין צורך בהסכמת הרשות המקומית לקיום אסיפה שנועדה להתקיים במקרקעין הפתוחים לציבור הרחב ושהכניסה אליהם חופשית ואינה מוגבלת בתנאים".  

היות והודעת מנכ"ל העירייה הינה בלא סמכות, בדעת המארגנים לקיים את ההפנינג כמתוכנן, לאחר קבלת הרישוי המשטרתי השגרתי. יחד עם זאת, בכוונת ועד התושבים להעביר את הודעת המנכ"ל לרשויות המוסמכות לטיפולן מחשש שהעירייה תשתמש בסמכויותיה שלא כדין על מנת לשבש את ההפנינג.

מוועד התושבים נמסרה ההודעה הבאה: "הודעת העירייה שהיא חוזרת בה מתוכניתה להקמת חניון בגן עוררה תקווה שהעירייה עולה על דרך חדשה. לאכזבתנו (אם כי לא ממש להפתעתנו) העירייה מנסה באופן בוטה למנוע את חופש ההתכנסות והביטוי מתושבים שנראה שכל חטאם הוא שהצליחו לסכל את כוונתה של העירייה להכשיר בנייה שלא כדין באמצעות בניית חניון בגן הקופים. מוטב היה שהעירייה שכבר ננזפה על ידי השופט אטיאס שאופן פעולתה בעניין גן הקופים היה בבחינת ניסיון להכשיר את השרץ שלא כדין, שלא תוסיף חטא על פשע בניסיון לפגוע שלא כדין בזכויות הציבור ברמת-גן. אנו קוראים לכל תושב ברמת-גן לא להירתע מהאופן בו מתנהלת העירייה בשנה ה-20 לכהונת צבי בר, להגיע להפנינג ולצרף את קולו לקריאה לשמירת הסביבה, שלטון החוק וזכויות הציבור ברמת-גן".

 לצפייה בהודעה שנשלחה לעיירית רמת רמת גן

 לצפייה בתשובת עיריית רמת גן להודעה של וועד גן הקופים