השופטת ד”ר מיכל אגמון-גונן פסקה בהחלטתה מיום 22.10.08 כי ראש עיריית רמת-גן, הועדה המקומית לתכנון ובניה בר”ג והתובעת העירונית ר”ג ישאו בהוצאות תושבי שכונת גן-הקופים בסכום כולל של 50,000 ₪ בצירוף מע”מ.

204 תושבים ברמת-גן המתגוררים בסמוך ל”גן הקופים” הגישו בינואר השנה עתירה מנהלית באמצעות עו”ד עפר לרינמן נגד העירייה והפרקליטות על מנת שגורמים אלו יפעלו כנדרש על פי החוק כנגד בנייה בסטייה מהיתר בארלוזורוב 36. לאחר דיון מקדמי בעתירה, החליטה הפרקליטות לנהל בעצמה את ההליך הפלילי כנגד הבנייה בארלוזורוב 36 ועו”ד אבי-טל שלומי, סגן בכיר לפרקליט המדינה, הגיש בבית המשפט המקומי ברמת-גן בקשה להוצאת צו שיפוטי להפסקת בנייה ואיסור שימוש. באוגוסט החליט כבוד השופט אריה אטיאס לקבל את בקשת הפרקליטות תוך מתיחת ביקורת נוקבת על עיריית רמת-גן וכינה את ניסיונה לטפל בבעיית ארלוזורוב 36 באמצעות בניית חניון ב”גן הקופים” – “הכשרת השרץ שלא כדין”. בינתיים חזרה בה העירייה מכוונתה להקים חניון ב”גן הקופים” עקב מאבק ממושך שניהלו התושבים ועניין זה ירד לעת עתה מעל הפרק.  

עקב הגשת בקשת הפרקליטות להוצאת צו שיפוטי להפסקת הבנייה בארלוזורוב 36, משכו התושבים את עתירתם המנהלית היות וקבלו למעשה את הסעדים להם עתרו. יחד עם זאת, בקשו לפסוק הוצאות כנגד גורמי העירייה שכשלו. בהחלטה מותחת השופטת ביקורת על העירייה, ומציינת “עתירה זו מהווה דוגמא לאחד המקרים בהם לולא הגשת העתירה הייתה נמשכת הבניה הבלתי חוקית”…”גם לאחר הגשת העתירה נמשכה הבנייה במשך חמישה חודשים וזאת על אף בקשות חוזרות ונשנות של העותרים, בשל חוסר שיתוף פעולה של המשיבים”…”סבורני כי במקרה זה על המשיבים 1-3 לשאת בהוצאות ממשיות וריאליות של העותרים שפעלו לטובת אינטרסים של תושבי העיר, שהמשיבים 1-3 הם אלו שהיו אמורים לדאוג להם מלכתחילה”. לאור זאת קבעה השופטת שהמשיבים 1-3 (ראש העירייה, הועדה המקומית לתכנון ובנייה, והתובעת העירונית) ישלמו לעותרים הוצאות ושכ”ט עו”ד 50,000 ש”ח בתוספת מע”מ.

 ועד תושבי שכונת גן הקופים קיבל בשביעות רצון רבה את החלטת כבוד השופטת והוא מקווה שלקח פרשת ארלוזורוב 36 – גן הקופים יבטיח שהרשות המקומית תדע להבא להקפיד על קיום החוק ושמירת האינטרס הציבורי ולא תאלץ תושבים שומרי חוק להשקיע זמן וכסף כדי לעשות את המלאכה שעליה מופקדת הרשות המקומית.

 לצפייה בהחלטת בית המשפט המחוזי לחצו כאן