השופטת קבעה שעל תובע הועדה המחוזית לגבש עמדתו עד 28.2.08

הצלחה ראשונה ל 204 מתושבי שכונת גן הקופים ברמת-גן בעתירה המנהלית שהגישו באמצעות עו"ד עפר לרינמן נגד עיריית רמת-גן, הועדה המחוזית והפרקליטות בעניין בנייה לא חוקית בארלוזורוב 36. על פי העתירה המתארת התנהלות שערורייתית של הועדה המקומית ברמת-גן והעומד בראשה, צבי בר, במקום נבנות 40 דירות מעל קומה מסחרית ללא מרתף חנייה וזאת בניגוד לתב"ע ולהיתר. העירייה הגישה אומנם כתב אישום הדורש הריסת המבנה הלא חוקי אך היא מסרבת לפעול לעצירת הבנייה. העירייה, כך הסתבר ממסמכים פנימיים, חותרת להשאיר את הבניין כפי שהוא, בעוד שמצוקת החנייה שהוא יגרום באזור הצפוף בלב רמת-גן תיפתר ע"י בניית חניון ציבורי ל 40-60 מכוניות בתחום גן שאול ("גן הקופים" )  – אחד הגנים היפים של רמת-גן החוגג השנה 70 שנה להיווסדו.

כבר בספטמבר 2007, לאחר ש התושבים נואשו מתקוותם שהעירייה תפעל כראוי לאכיפה, הם פנו לפרקליטות ולועדה המחוזית על מנת שאלה ייקחו לידיהן את הטיפול בבנייה הלא חוקית וידאגו ראשית להוצאת צו שיפוטי להפסקת הבנייה. אולם גורמים אלו טרם גבשו את עמדתם בעוד שהבנייה נמשכת באין מפריע. לאחרונה, העבירה הפרקליטות את התיק לבדיקתו של תובע הועדה המחוזית וזה ביקש השלמת חקירות בטרם יגבש את עמדתו. מסיבה זו ביקשה הפרקליטות לדחות את העתירה עד להשלמת עבודתו של תובע הועדה המחוזית.

בדיון המקדים בעתירה שהתקיים ב 10.2.08 בפני כב’ השופטת ד"ר מיכל אגמון-גונן בבית המשפט לעניינים מנהליים בתל-אביב ציינה השופטת שלעתירת התושבים יש לכאורה בסיס והביעה את מורת רוחה מתשובות העירייה והתמשכות הליכי הבדיקה של הפרקליטות. בהחלטתה קבעה השופטת שעל תובע הועדה המחוזית להשלים את בדיקתו עד 28.2.08 כדי שאם יחליט שיש מקום לבקש צו שיפוטי להפסקת הבנייה יוכל הדבר להתבצע כבר ב 3.3.08 במעמד הקראת כתב האישום במסגרת ההליך הפלילי  המתנהל בבית המשפט לעניינים מקומיים בפני כב’ השופט אריה אטיאס.

התושבים שואבים עידוד רב מתוצאות הדיון המקדים ומקווים שהפרקליטות והועדה המחוזית תיקחנה את הטיפול בעניין ארלוזורוב 36 לידיהן ובראש בראשונה תדאגנה להפסקת הבנייה לאלתר, אחרת חוששים התושבים יוסר המחסום למימושה של "עסקת גן הקופים" על פיה יישאר על כנו כמו שהוא, ללא מרתף חנייה, הבניין הלא חוקי בן 40 הדירות וב"גן הקופים"  ייבנה חניון ל 40-60 מכוניות שיפגע קשה בגן. כמו כן, מקווים התושבים שבסופו של התהליך יעמוד בארלוזורוב 36 בניין שאינו מהווה נטל על סביבתו ואשר לא יהיה גורם לפגיעה בנכסים ציבוריים כמו "גן הקופים".

 לצפייה בעתירה המנהלית של תושבי איזור שכונת גן הקופים לחצו כאן