להלן הפרוטוקול של סיכום הדיון הפנימי שערכה הועדה המחוזית בנוגע לתוכנית להכשרת ארלוזורוב 36. הדיון עצמו נעשה ללא הקלטה וללא תמלול. גב’ גילה אורון היא יו”ר הועדה, גב’ יעל גרמן היא ראש עיריית הרצליה וחברה בועדה, גב’ נעמי אנג’ל היא מתכננת המחוז ומר יעקב אשר הוא ראש עיריית בני ברק וחבר הועדה.

גב’ גילה אורון: נערך פה דיון והתייעצות כאשר, בשלב זה, אנחנו שמענו גם את היזמים, וגם את סרג’יו כנציג הוועדה המקומית ואנחנו ראינו גם את כתב, מחגית, את פרטי כתב האישום. נכון להיום אנחנו נסמכים על העובדות, על העובדות שמופיעות בכתב האישום, ככל שיוכח שהעובדות האלה הם שונות, אז אנחנו, אין לנו על משהו אחר להיסמך עליו. אנחנו לא חוקרים כרגע. אנחנו, הוועדה מוצאת שגם מהטעם התכנוני, וגם מהטעם של אכיפת החוק התכנית הזו אינה ראויה. מהטעם של אכיפת החוק ההתנהלות פה הייתה לאורך כל הדרך הייתה התנהלות לא ראויה, לא על פי ההיתרים. בניין שהיה צריך, לפחות בחלקו, להיות לשימור נהרס כמעט כולו. נשאר רק איזה דוגמית של חזית, והתייחסו לזה כאילו הם משמרים את הבניין. היה להם ביד היתר במקור, שלפחות לפי מה שאנחנו קראנו היו צריכות להיות בו 17 חניות. נכון להיום, מדובר בכלל בבנייה חדשה. אם היו באים אלינו עם בניה חדשה, עכשיו אני עוברת לפן התכנוני, אם הייתה בניה חדשה לא היינו מתירים חניות עיליות, לא במתקנים, ולא בזה. היינו נותנים חניות תת קרקעיות כמו שאנחנו נותנים בכל מגרש, או פחות זכויות. לא בהכרח חייבים לתת את כל הזכויות האלה. יכול להיות שהיינו אומרים: במקום הזה, אם אין פתרונות חניה, יבנו פחות זכויות.

גב’ יעל גרמן: נכון. אז אמרת את זה.

גב’ גילה אורון: לכן, בדיוק, לכן אנחנו חושבים שגם מבחינה תכנונית, פה אחד, שגם מבחינה תכנונית, וגם מבחינת אכיפת החוק ושמירה על החוק אנחנו, הוועדה מוצאת לנכון לדחות את התכנית הזו, לסרב לתכנית, או.קי? לדחות זה לא לסרב?

גב’ נעמי אנג’ל: לא, זה ..

גב’ גילה אורון: לא, לא, לא, לדחות הכוונה היא לדחות את התכנית זה לדחות את התכנית.

מר יעקב אשר: לדחות ולסרב.

גב’ גילה אורון: לדחות ולסרב. או.קי. גמרנו.

1050ג – תמליל דיון מחוזית 26-7-10 של הועדה המחוזית בעניין ארלוזורוב 36