כלכליסט מדווח על קיץ של שימועים בפרשיות שונות וביניהן פרשת צבי בר. להלן הקטע הרלבנטי לצבי בר:

 

פרשת צבי בר

אוגוסט מוקדש לנדל"ן ברמת גן

מאמצע חודש אוגוסט ועד סופו צפויים להתקיים שימועי החשודים בפרשת השוחד במעורבותו של ראש עיריית רמת גן צבי בר. ב־26 באפריל השנה הודיעה הפרקליטות לבר כי היא שוקלת להגיש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע, וזאת בעבירות של לקיחת שוחד וכן בשורה של עבירות הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים, זיוף, שיבוש מהלכי משפט ועבירות מס הכנסה בשנים 2003–2008.

על פי הנטען בטיוטת כתב האישום, השוחד שלקח בר עומד על כ־2 מיליון שקל, שנלקחו לכאורה מחמישה יזמי נדל"ן במסגרת ארבע פרשיות שוחד שונות: חיים גייר מבעלי הפרויקטים אנדרומדה וגבעת נפוליאון, דוד ומאיר לוי מבעלי פרויקט הילקראסט ושאול לגזיאל ועמנואל ארביב, מבעלי הפרויקטים בית ניר־אור ומגדלי התמרים.

בנוסף הודיעה המחלקה הכלכלית לבאי כוחם של חמשת יזמי הנדל"ן כי היא שוקלת להגיש נגדם כתבי אישום בגין מתן שוחד לראש העירייה, כדי שיקדם פרויקטים נדל"ניים שבהם יש להם אינטרסים כלכליים. בניגוד לפרשת הולילנד, השימועים בפרשה זו ייערכו בפרקליטות המדינה בירושלים. לגזיאל יטען באמצעות עו"ד פרופ’ דוד ליבאי, וגייר ישמיע את טענותיו ב־28 באוגוסט באמצעות עו"ד גיורא אדרת. חלק מהחשודים ישמיעו את טענותיהם בפני פרקליט המדינה משה לדור עצמו, כמו למשל איש העסקים המיליונר האיטלקי־ישראלי עמנואל ארביב, שישמיע את טענתו באמצעות עו"ד איתן מעוז ב־30 באוגוסט. ב־31 באוגוסט יתקיים שימוע לאחים מאיר ודוד לוי באמצעות עוה"ד רונן רוזנבלום ונתי שמחוני. צבי בר עצמו ישמיע את טענותיו אחרון, וכחודשיים לאחר מכן תחליט הפרקליטות אם ונגד מי להגיש כתב אישום.

 

צילום: שאול גולן

צבי בר
צילום: שאול גולן