שוב יש ניסיון להכשיר את ארלוזורוב 36 עם מספר חניות לא מספק. פחות מחודשיים לאחר שועדת המשנה לתכנון ובניה החליטה שיש צורך ב 43 חניות בארלוזורוב 36, מובאת ביום ראשון הקרוב (7.8.11) בקשה שכוללת 18 חניות בלבד.

להלן פניה שנשלחה לחברי מועצת העיר בעניין זה:

 

לכבוד חברי מועצת העיר,

נדהמנו לגלות שפחות מחודשיים לאחר שועדת המשנה קבעה שאין די ב 18 חניות בארלוזורוב 36 אלא יש צורך ב 43 חניות, תובא ביום ראשון הקרוב בפני ועדת המשנה אותה בקשה עצמה כשבמקביל כבר יש בשטח סימנים לעבודות בניה שלא ברור מי אשר אותם אם בכלל ועל הבניין כבר מתנוסס שלט גדול המודיע על דירות למכירה (מצורפות תמונות שצולמו השבוע).

נזכיר את דבריו הנחרצים של היועץ המשפטי  עו"ד דוד שואקה בישיבה שהתקיימה ב 12.6.11:

"ברשותכם, אני רוצה להעיר. ראשית כל, יש באמת בעיה גדולה איך אנחנו נבטיח שהשימוש בפועל יהיה מתאים להיתר ושלא יהיו שם מגורים. אני חושב שיש לנו מספיק בסיס לחשוב שכן יש שם מגורים רגילים ולא למטרות שיהיו קבועות בהיתר. זו נקודה ראשונה.

נקודה שנייה, גם אם אנחנו מדברים על המטרה של ההיתר, שזה מגורי סטודנטים וחוסים וכו’, זה מגורים. יגורו שם. גם הסטודנטים, זה לא בית מלון. הסיווג של בית מלון 1-3 כוכבים ממש לא מתאים לזה. לא מדובר בבית מלון, אנשים יגורו שם, כמו שגרים בשכירות בבניינים, ישכרו שם סטודנטים ויגורו שם. לכן הסיווג המתאים, עם כל הכאב והצער, הוא סיווג של מגורים, בסיווג של מגורים צריך 40 חניות לדירות ועוד 3 לחנויות, שזה 43 מקומות חניה ולא 18 מקומות כמו שהם מבקשים.

אני לא מאמין, אנחנו כל פעם מחפשים כל מיני פתרונות קסם וכל מיני פטנטים וזה הולך לוועדות ערר והולך לבתי משפט ונתקע, ובסופו של דבר הם רק מאריכים את הדרך שלהם. גם העניין הזה, אני לא חושב שזה יצליח לעבור הלאה, וכולכם יודעים שפה יש מספיק גורמים שיביאו את זה לכל ערכאה אפשרית, וחבל על העניין הזה. זה לא בית מלון ולא יכול להיות בית מלון ולא יכול להיות סיווג של בית מלון לעניין חניות. זו דעתי."

נזכיר שעמדתו של עו"ד שואקה נסמכה בין היתר על חוות הדעת המוסמכת של מחלקת דרכים של העירייה (אד’ פרנצ’סקה  לביא) שקבעה מפורשות שאם לא מדובר במלון עירוני  1-3 כוכבים, אכסניה או פנסיון אז יש צורך ב 43 חניות.

הניסיון הנוסף לאשר מספר מופחת של חניות והפעם בהסתמך על תקן למעונות סטודנטים צריך להדחות. ראשית, גם לו היה מדובר במעונות סטודנטים היה צורך ב 23 חניות (חניה לכל שתי דירות + 3 חניות מסחריות). אך מעבר לכך, לא בכדי קבע היועץ המשפטי שיש צורך בחניה לכל דירה שכן על פי התב"ע, “המבנה מיועד למגורי סטודנטים, אנשי סגל ואורחי מכללת שנקר, דיור לאוכלוסיות מיוחדות (כגון קשישים, חוסים וכד’)"  ומגוון שימושים זה איננו זהה לשימוש כ"מעונות סטודנטים". כמו כן, לא בכדי קבע היועץ המשפטי שיש מספיק בסיס לחשוב שיהיו שם מגורים רגילים. לפיכך, תקן החנייה ההולם ל-40 הדירות בבניין בארלוזורוב 36 הינו תקן החנייה המחייב לגבי דירות, שהוא כידוע מקום חנייה אחד לכל דירה.

אנו קוראים לועדת המשנה לדחות את פתרונות הקסם והפטנטים (כדברי היועץ המשפטי), לעמוד על דעתה ולא לסגת מדרישתה החד משמעית והמוצדקת שהתקבלה פה אחד לדרוש עמידה בתקן של חניה אחת לכל דירה פלוס 3 חניות מסחריות.

ועד תושבי שכונת גן הקופים

לצפיה בתמונות ברזולוציה טובה יותר יש להקליק על התמונה