כתבה של רועי רובינשטיין ב nrg  מסקרת את המשך המאבק בעניין מעלה הצופים 27. להלן הכתבה במלואה.

לאחר שכשל ניסיונם למנוע בדרכים משפטיות את הקמתו של מגדל בן תשע קומות ברחוב בו הם מתגוררים, פתחו תושבי רחוב מעלה הצופים ברמת גן במאבק נוסף, בניסיון להביא לשינוי ההחלטה: עתה הם פונים לגורמים עירוניים ולמשרדים ממשלתיים בתקווה כי אלה יסייעו להם במשימה.

מעלה הצופים 27 ברמת גן

מעלה הצופים 27 ברמת גן צילום: נאור רהב

בסוף השבוע שעבר הפגינו כעשרים מתושבי הרחוב מחוץ לישיבת המועצה בדרישה למנוע את הקמת הבניין. המפגינים נשאו שלטים נגד ראש העירייה, צבי בר.

התנגדויותיהם של תושבי הרחוב, המיוצגים על ידי עו"ד עופר לרינמן, נדחו בוועדה המקומית לתכנון ובנייה ועתה פונה ועד הפעולה שהקימו התושבים במכתבים אל מהנדס העיר, חברי מועצת העיר, מבקר המדינה ומשרד הפנים, בהם הם שוטחים את טענותיהם.
במכתבים נטען כי הבנייה המתוכננת עומדת בניגוד לכל היגיון של תכנון סביבתי ואינה מתחשבת כלל בצרכי התושבים ובתנאי הסביבה. לטענתם, מדובר ברחוב צר ומפותל, שגובה הבתים בו אינו עולה על שלוש קומות, והוא סובל ממצוקת חניה קשה. בנוסף, מתלוננים התושבים כי בנייתו של המגדל תמנע מקרני השמש להגיע לחלק מהבתים ברחוב, באופן שיפגע במערכות הסולריות לחימום מים.
במכתב ששלחו לחברי ועדת המשנה לתכנון ובנייה דורשים התושבים שהוועדה תשקול מחדש את אישור הבקשה להקמת הבניין, וזאת "על רקע הפרסומים האחרונים בכלי התקשורת על התנהלותם הפסולה של עיריית רמת גן ושל העומד בראשה בתחום התכנון והבנייה בעיר".
במכתב למהנדס העיר ולוועדת התכנון והבנייה כתבו כי "על הרשות המקומית מוטלת האחריות למצוא פתרון ולתת מענה להסדרי תנועה, תשתיות וחניה ברחוב באזור המדובר, הכולל את מעלה הצופים, רחוב צר מאוד ללא מוצא. כדי למנוע בעיות בעתיד – יש לקחת בחשבון את כמות הדירות כיום ואת הדירות האמורות להיבנות בעתיד, ולתת פתרון נאות לבעיות הקיימות כבר היום".

"לא נמצאו בעיות חניה"

"אנחנו לא נרפה מהמאבק הזה ולא נאפשר את הקמתו של המגדל ברחוב שלנו במתכונתו הנוכחית", אומרת אביבה שאבי, מראשי ועד הפעולה. "לא נוותר על זכותנו הבסיסית להגן על ערך הרכוש שלנו ועל איכות חיינו ולא נאפשר ליזמים להתעשר על גבנו בתמיכת גורמי התכנון בעיריית רמת גן".

"חריגות בנייה כמו במקרה זה, שיוסיפו על העומס ברחוב, אינן ראויות ואסור לאשר אותן", הוסיף חבר המועצה ישראל זינגר (רמת גן הירוקה).

מעיריית רמת גן נמסר בתגובה: "לאחר סיור שערכה הוועדה המקומית במעלה הצופים, היא החליטה לדחות את ההתנגדויות שהגישו התושבים כנגד התכנית ואישרה את הבקשה. גם ועדת הערר המחוזית דחתה את הערעור שהגישו התושבים, לאחר שערכה סיור במקום. ההחלטה לדחות את ההתנגדות הגיעה אחרי בדיקה מקיפה שנערכה ברחוב, במהלכה לא  נמצאה בעיה בבניית הבניין – לא נמצאו בעיות חניה, כמות הדירות המתוכננת איננה חורגת מהמותר וגובה המבנה הנו כגובה המבנים הסמוכים. הוועדה המקומית תמשיך ותעודד פרויקטים של תמ"א 38, כמו במקרה זה, החיוניים לחיזוק מבנים כך שיהיו עמידים בפני רעידות אדמה".