בהחלטתה מיום 30.4.08 מביעה השופטת ד"ר מיכל אגמון-גונן תרעומת נוכח תגובת הפרקליטות (שעל פיה היא אינה יכולה לתת אומדן של פרק הזמן שיידרש לה להשלמת חקירה וגיבוש כתב אישום בעניין ארלוזורוב 36) וקובעת "התגובה .. מקוממת וזאת בלשון המעטה". עוד היא אומרת שבתגובתה "למעשה … מצהירה פרקליטות המדינה, האחראית על אכיפת החוק במדינת ישראל שבשל תקלות מנהליות היא אינה יכולה לגבש כתב אישום מתוקן, להשלים הליכי חקירה ולהגיש בקשה להפסקת עבודה, על אף שעל פני הדברים היא סבורה שאכן יש עבירה על החוק שכן התובע המחוזי החליט ליטול לידיו את ניהול ההליך". עוד אומרת השופטת "וכך תגרום הפרקליטות במחדליה לכך שייבנה בניין שעל פני הדברים נבנה ללא היתר ובניגוד לתב"ע".

לאור זאת הורתה השופטת לגורמי העירייה לבקש דיון דחוף בבית המשפט לעניינים מקומיים שבו נפתח כבר תיק פלילי נגד בעלי ההיתר בארלוזורוב 36, להגיש את כתב האישום המקורי (ללא התיקונים שרצתה להכניס בו הפרקליטות)  ולהגיש בקשה לצו הפסקת עבודה במסגרת התיק.

השופטת עוד מקווה כנראה שהפרקליטות תתעשת שכן היא קובעת שאם בכל זאת תצליח הפרקליטות לגבש את כתב האישום המתוקן הרי שעליה להגיש את הבקשה לדיון דחוף בבית המשפט לעניינים מקומיים.

ההחלטה של השופטת מועברת לידיעת בית המשפט לעניינים מקומיים והעותרים (התושבים) מתבקשים לעדכן את בית המשפט בתוך 30 יום אם היה דיון בבית המשפט לעניינים מקומיים ומה היו תוצאותיו.

 לצפייה בהחלטת השופטת לחצו כאן